در هوای تو
در هوای تو

در هوای تو

نجات فرد،نجات اجتماع

به نام خداوند همه مهر ورز

 


تذکّر دادن من به یک نفر دردی رو از جامعه دوا " میکنه" !!
با یک گل بهار "میشه" !!
اگر بچم رو خوب تربیت کنم، جامعه درست شکل "میگیره" !!
و ....

من قتلَ نَفسَا بِغَیر نَفسٍ أو فَسادٍ فى الْأَرضِ فکَأَنّما قتلَ النّاسَ جَمیعًا و مَن أحیَاها فَکأَنّما أحیا النّاسَ جَمِیعًا (آیه 32
، مائده)
هر کس، انسانى را بدون ارتکاب قتل یا فساد در روى زمین بکشد، چنان است که گویى همه انسانها را کشته و هر کس، انسانى را از مرگ رهایى بخشد، چنان است که گویى همه مردم را زنده کرده است


در تفاسیر متعدد، از جمله "الأصفی فی تفسیر القرآن"، اثر ملا محسن فیض کاشانی روایتی رو از حضرت صادق علیه السّلام آورده که "کشتن" و " زنده کردن" ، تأویلش "هدایت کردن" و "گمراه کردن" هستش

حالا بهتر و ملموس
تر میشه فهمید چرا امر به معروف و نهی از منکر واجبه و نمیشه بی تفاوت بود
این عکس، به خوبی این منظور و مفهوم رو میرسونه 



* * به نقل از اصول کافی جلد 2 صفحه 210، حدیث 1
فی روایة: «من أخرجها من ضلال إلى هدى فکأنّما أحیاها و من أخرجها من هدى إلى ضلال فقد قتلها»

تفسیر قرآن